Menu
  Thuis
  Nieuws
  Forum
      Updates from last visit
      Most Recent
      Most Viewed
      Most Active
      Archive
  Test, Reviews en Tutorials
  RC-Car Techniek
  TamiyaGekken.nl
  Foto Albums
  Vraag en Aanbod
  Partner Sites
  Web Links
  Informatie over
Clubs, teams, NOMAC

Over RC-Junkies

RC-Car informatie

Basis begrippen
Tests en Reviews
Tutorials
Historische Auto's
Diverse
Klik op de tekst om
de sectie te openen

Meeting Crew Sponsoren
De volgende bedrijven ondersteunen de RC-Junkies Meeting Crew:

HOVENIERSBEDRIJF AART TIMMERS JR

FABIAN GULDEMOND TUINEN

BORDUURSTUDIO FLAKKEE

Zoeken op RC-Junkies

(advertentie)
Alpha-RC
Alpha Plus motoren

/  Forum index » www.RC-Junkies.com » Kennismaken

≡  Ik kon r/c niet achter me laten

Nieuwste eerst Aangehecht 
 Print Topic 
« Vorig topic  |  Volgend topic »

RC-Junkies - ook cool zonder slogan!!!

§jeez # 1 ≡ Ik kon r/c niet achter me laten
Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker

jeez

Level: 8
169 / 169
78 / 85
15 / 19
Hoi,

Ik ben Sebastiaan (Sebas mag ook, maar er was me al iemand voor geloof ik...),
op 15 jarige leeftijd heb ik de nikko's achter me gelaten en kocht ik een Tamiya TL01. Omdat ik toen nog niet doorhad dat deze hobby onderhoud nodig heeft en geld blijft kosten knapte ik vrij snel af.
Wat later kwam ik er achter dat een klasgenoot bij AMCA reed met een elektro F1 auto. Hij was al wat verder en werd zelfs gesponsord, terwijl ik wat aan het aanmodderen was met m'n zakgeld en verjaardagsgeld.

Wegens verhuizing naar een dorp in de achterhoek vielen alle plannen in het water.
Ik heb nog wel een oude speelgoed offshore raceboot omgebouwd zodat ik de motor en elektronica van de tamiya er in kon doen. Hier heb ik erg veel plezier aan beleefd, maar nooit echt af kunnen krijgen wegens ontbreken van een bijbaan. Na een volgende verhuizing ben ik hem helaas kwijt geraakt.

Later heb ik een nitro offroader aangeschaft omdat ik daar meer aan zou hebben in de omgeving van Lochem. Maar ook dat werd geen succes omdat ik de motor nooit goed lopend heb gekregen. Bovendien kende ik niemand in de wijde omgeving waar ik samen mee kon bashen.
Het chassis heb ik nog steeds, maar deze staat alweer acht jaar stil sinds ik de trekstarter kapot trok.

Toch zit het virus er nog steeds, en toen ik twee weken geleden op zoek ging naar clubs en banen bij mij in de buurt kwam ik hier terecht.
Ik heb tijdens de beachpull enorm genoten en gemerkt dat het een wereld van verschil is als je gelijke zielen om je heen hebt.

Ik ben er alleen nog niet over uit hoe ik weer wil gaan beginnen. De dingen die ik nu al op een rijtje heb:

- offroad, brushless
- een model waarmee ik eventueel mee kan doen met competities, maar voldoende bodemvrijheid om op alle ondergronden uit de voeten te kunnen
- spectrum zender
- lipo accus uit japan (was een tip, weet alleen niet waar precies, hobby king ofzo?)
- de wagen bij een shop met goede onderdelenservice halen (iemand ervaring met Quartel in Zwolle?)
- kijken of er meer rijders uit de stedendriehoek (apeldoorn, deventer, zutphen) of achterhoek zijn. Ik weet wel een paar mooie lokaties, maar hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Goed... dat was om een kort verhaal lang te maken...

Autoliefde roest niet...
»13.07.10 - 00:31 Profiel Bezoek website

§Praxisboy # 2 ≡ Ik kon r/c niet achter me laten
Meeting-Coördinator
Meeting-Coördinator

Praxisboy

Level: 39
4911 / 4911
2409 / 2412
53 / 160
Há praten we niet toevallig met 'de fotograaf' ?? :-D !
Tsja, we hadden er al een gesprek over gehad, en als je brushless wilt gaan rijden, off-road en met een competitie mee wilt doen, kom je uit op óf een truggy, óf een buggy. Je komt dan uit op de xceed wedstrijdenm óf wedstrijden van no-nitro e.d.
Het volgende is, wil je een RTR model (ready to run) of een kit.
Bij een kit dien je deze zelf in elkaar te steken (wat als voordeel kan zijn dat je dus heel de auto al een klein beetje kent, en onderdelen dus makkelijker terug zal gaan vinden) en je ook je eigen electronica kan kiezen.
Het voordeel is dat je dus makkelijk je eigen regelaar/motor combinatie kan kiezen, maar ook eventueel (als je daarvoor kiest) een mechanische rem(servo) kan kiezen, en je eigen zender en ontvanger.
Zoals je al aangaf dat je spektrum wilt gaan rijden is dat wel handig..

Hetgeen wat wel is, is dat je bij een rtr model nagedacht is over de gewichtsverdeling, plaatsing van de onderdelen, en over de overbrenging van motor naar wielen. Hier zitten nogal wat vertragingen op, die je met een eigen motor/regelaar setje eerst moet gaan testen. Denk aan dat de motor te heet wordt, en je dus de juiste vertanding niet hebt.
Denk dus eerst goed over de voor/nadelen van een kit of rtr model, kies uit een (als je dit zelf wilt natuurlijk) buggy of truggy, en ga dan eens kijken naar wat je budget is.
Over het algemeen is een rtr model goedkoper als een kit.

Niels
www.rc-junkies.com
www.truggy.nl
»13.07.10 - 00:49 Profiel Bezoek website

§jeez # 3 ≡ Re: Ik kon r/c niet achter me laten
Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker

jeez

169 / 169
78 / 85
15 / 19
Shhhh, niet zo hard, straks vallen de fotos tegen :)

Ik denk dat ik eerst goed na ga denken over wat ik wil, en dan kijk ik wel wat het budget wordt.
Hoe beter ik voorbereid hoe meer geld ik heb (tijd=geld).

Ergens vind ik een monster truck zoals de Savage of de E-maxx wel vet, maar weet niet of daar wedstrijden mee gereden worden.
Ik kan uiteraard ook gewoon eerst voor het plezier en de bewegingsvrijheid gaan, en later de garage uitbreiden met een Slash ofzo...

Ik had voor mezelf al besloten een brushless rtr set te doen, met een paar goede lipo's, en deze langzaamaan upgraden waar nodig. Zo heb ik iig een gebalanceerde basis.

De auto leer ik snel genoeg kennen na de eerste paar schades :)

Autoliefde roest niet...
»13.07.10 - 01:10 Profiel Bezoek website

§Praxisboy # 4 ≡ Re: Ik kon r/c niet achter me laten
Meeting-Coördinator
Meeting-Coördinator

Praxisboy

4911 / 4911
2409 / 2412
53 / 160
Met savages en e-maxxen worden geen echte wedstrijden gereden, met buggy en truggy wel.
Ik denk dat je met een buggy/truggy veel beter af bent, je kunt op redelijk robuust terrein altijd wel rijden, en de handling is gewoon een stuk beter als dat van een savage of e-maxx.
Monstertruck is leuk voor erbij, maar het rijdt lomp en niet zo direct.
In tegenstelling met een truggy/buggy, een buggy reageerd nog directer, maar is wel gevoeliger voor omslaan e.d omdat de wielbasis niet zo breed is. Zeker zijn er nu leuke buggy en truggy rtr kits te koop met een ingebouwd brushless setje.
De lipo's kan je inderdaad bij hobbyking halen voor een euro of 40 de stuk, waar je er daar dus 2 hebt, en in NL maar 1.
Tsja een slash is natuurlijk weer heel iets anders (wel echt een hype nu) en dat is ook zeker gaaf rijden, alleen zit je met de vrij kleine bodemspeling waardoor er gewoonweg niet op ruw terrein gereden kan worden. Er worden wel weer speciale races voor de short-course trucks gereden...

Een keuze maken blijft echt moeilijk, maar je zult het toch echt zelf moeten doen!
Aanstaande vrijdag zijn we weer actief in midelharnis, en ik denk dat je zelf wel gezien hebt/zult zien wat ik bedoel.
Succes met je keuze in ieder geval!

Niels
www.rc-junkies.com
www.truggy.nl
»13.07.10 - 02:21 Profiel Bezoek website

*sebasHPI # 5 ≡ Ik kon r/c niet achter me laten
RC Junkies Clublid
RC Junkies Clublid

sebasHPI

4911 / 4911
2355 / 2370
56 / 160
Welkom op het forum Sebas!

Ik heb laatst ook zitten twijfelen om een brushless auto er bij te kopen, maar ik heb er voor gekozen om mijn buggy om te bouwen.
Een aantal weken vele sites afgezocht en toen zag ik een erg mooie auto met een scherpe prijs die nog niet lang uit is: Kyosho Inferno VE.
Een auto die gebouwd is op een goede basis, en alle revieuws zien er ook goed uit.
Waarschijnlijk levert, of kan quartel die ook leveren.
Leuk mee te scheuren én een wedstrijdje kun je er ook mee mee pakken.

Succes met je keuze!

Team Associated RC8T-E / Traxxas Slash
»13.07.10 - 19:09 Profiel Bezoek website

§jeez # 6 ≡ Re: Ik kon r/c niet achter me laten
Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker

jeez

169 / 169
78 / 85
15 / 19
Ik voel me ook welkom op het forum, Sebas :)

Bedankt voor de tip. Die ziet er inderdaad niet verkeerd uit.
Ik denk alleen dat ik niet voor een buggy zal gaan ivm de kleinere bodemvrijheid.
Ik heb eerder al de kyosho sandmaster gehad en daar liep ik vaak mee vast.

Nu heb ik gezocht op competities, en het lijkt mij verstandiger dat ik eerst voor de fun ga rijden om ook wat zekerder te zijn dat ik een goede investering doe.
Bashen kost geld, maar met een constante drang om te upgraden blijft er straks niet veel meer over voor eten enzo. Het is moeilijk te genieten met mate.

Maar nu ik die kyosho zag vroeg ik mij af; is het nog steeds zo gebruikelijk om de tandwielen open en bloot te hebben? Ik kreeg er vroeger regelmatig steentjes tussen, waar meteen de tandjes op stuk gebeten werden.
Ik voel me toch een stuk veiliger met een gesloten tanwielkast of iets dergelijks.

Zaterdag maar eens naar quartel om me te verlekkeren...

Ik heb al wel wat mooie lokaties op de kaart staan :)

@niels. Helaas is middelharnis me te ver, maar met de monsterjam ben ik er bij.
Voor die tijd wil ik nog wel een meeting regelen voor de elektro rijders.
De lokatie die ik voor ogen heb die wat meer naar het midden van het land ligt is verboden toegang voor gemotoriseerd (Lawaaimakend) spul.

[ Bewerkt door jeez 13.07.2010 - 22:31 ]

Autoliefde roest niet...
»13.07.10 - 22:24 Profiel Bezoek website

§nvtuning # 7 ≡ Re: Ik kon r/c niet achter me laten
RC-Junkies Pro
RC-Junkies Pro

nvtuning

Level: 37
4250 / 4250
2104 / 2112
31 / 144
brushless truggy is ideaal geloof me.
Heb zelf monster truck en buggy gehad en vind mijn truggy nu echt de gulden middenweg.
lekker breed kanteld echt niet rijdhoogte kan nog goed hoog gezet worden als je toch lekker wil bashen een center diff dat fulltime wheelie's verhinderd.

mvg nvt

jammer dat ik dit moet zeggen maar als je echt goed geholpen wil worden ivm brushless en wat te nemen check dan even no-nitro.nl

»13.07.10 - 23:49 Profiel Bezoek website

§jeez # 8 ≡ Re: Ik kon r/c niet achter me laten
Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker

jeez

169 / 169
78 / 85
15 / 19
Waarom is dat jammer?
Had ik daar al moeten kijken of is no-nitro hier een no-no?

Autoliefde roest niet...
»13.07.10 - 23:54 Profiel Bezoek website

§jeez # 9 ≡ Re: Ik kon r/c niet achter me laten
Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker

jeez

169 / 169
78 / 85
15 / 19
Ik ben eruit.
Het wordt de E-Revo Brushless edition (5608).
Daarbij ga ik waarschijnlijk voor deze lader. (mits Quartel hem kan leveren of een beter voorstel heeft)
Zo heb ik de optie om over te stappen op LiPo als wanneer ik de behoefte krijg aan meer power.
De LiPo's zal ik dan wel vanuit Japan laten komen zoals me werd aangeraden. Ik heb alleen nog geen adresje gevonden.

Verder zal ik me wat meer moeten inlezen in de materie van de LiPo's. Ontlading, laadstroom, balanceren, C-waarde e.d.
Die hele ontwikkeling is aan me voorbij gegaan. Voor mij zijn veel dingen nieuw qua techniek: Spectrum en Brushless ben ik ook al niet echt bekend mee...
Maargoed, daar hebben ze internet voor uitgevonden :)

Autoliefde roest niet...
»15.07.10 - 14:17 Profiel Bezoek website

§Praxisboy # 10 ≡ Re: Ik kon r/c niet achter me laten
Meeting-Coördinator
Meeting-Coördinator

Praxisboy

4911 / 4911
2409 / 2412
53 / 160
Tsja zo lastig is het niet, op de hobbyking site hebben ze zippy lipo's voor echt een schijntje.
Verder is de e-revo wel een mooie wagen om mee te beginnen, als brushless edition zeker.
De lader die je aangeeft is een goede, maar quartel zal heus niet gaan concureren met hbbyking lijkt me, en als je daar dan ook gelijk de lipo's besteld scheelt je dat weer verzendkosten...
Wanneer ben je van plan de wagen te gaan kopen!?

Succes

EDIT: Check de site een van pkracing, deze hebben uitgebreide manuals over lipo accu's en het gebruik van borstelloze setjes.

[ Bewerkt door Praxisboy 15.07.2010 - 14:15 ]

Niels
www.rc-junkies.com
www.truggy.nl
»15.07.10 - 15:06 Profiel Bezoek website
 Print Topic 
« Vorig topic  |  Volgend topic »

Bezoekers Online

In totaal zijn er 1 bezoekers online (0 RC-Junkies en 1 naamlozen).

[ Admin: : Bart_Banaan ] [ Gemodereerd door: stephen, Ömer078 ]

Zoek

Trefwoorden:    

[ Uitgebreid zoeken ]

Permissions

You cannot post.
You cannot edit.
You cannot add polls.
You cannot attach files.
You cannot reply.
You cannot delete.
You cannot vote.
XML / RSS
Use Copy/Paste in your quest to save humanity, not in your evil plots to take over the world!
RunCms Copyright © 2002 - 2010
- Free Opensource CMS System - 
- Click here to visit our mainsite! -
- Pagina gecreërd in 0.98616 Seconden | 48 Vragen + 0 _DBG_CACHED | 112 Geladen bestanden: 688.63 Ko | Ruwe HTML: 77.42 Ko -